BEDNY BEDNY BEDNY

on 10 říjen 2018

Když jsme začínali více pracovat ve studiu,měli jsme jako hlavní monitory Roland Edirol... boxy, které hrály hodně do "koule", takže trefit správný poměr basů, středů, výšek moc nešlo. Když jsme poté pořídili monitory Genelec, znamenalo to obrovský posun v našem zvuku a průzračnosti nahrávek. Najednou

bylo lépe slyšet celé spektrum zvuku: dalo se zaměřit na jednotlivosti zvuku nástrojů a líp se ladily jejich frekvence. Je pravda, že když jsme si v té době pustili na Genelecech písně dělané na původních Rolandech, hned bylo poznat, co jsme přehnali nebo co jsme zapomněli, protože jsme to spíše vůbec neslyseli :-) Každý mix pak děláný na Gelenelec zněl na Rolandech vždy většinou v pohodě. Následně jsme si pořídili malé 1-pásmové Auratone, které používal např. skvělý Quincy Jones a dělal na ně všechny nesmrtelné písně Michaela Jacksona z alba Thriller (Billie Jean, Beat It, Thriller, ...). Malé bedničky, které nic nevylepšují, a nemilosrdně ukážou, jak to bude hrát i na malých běžných domácích bednách. Velmi dobře ukážou srozumitelnost zpěvu a zda to člověk nepřehnal s efekty, jako je reverb či delay. Ono je to slyšet krásně i po kompresi, tedy když si pustíte formát MP3, který sám o sobě sežere plno detailů a změní dynamické rozdíly mezi nástroji, takže máte tak trochu jinou píseň ...

No a když jsme si letos pořídili vyhlášené německé Adam S2X, věděli jsme, že se zvukově zase oproti Genelecům posuneme. Ovšem realita o dost předčila naše očekávání. Monitory Adam hrají neuvěřitelně bohatě a čistě, takže ve zvuku se vše perfektně identifikuje. Opravdu skvěle podávají středy, mají příjemné výšky a dobře oddělují basy (takže například pro pulsní - taneční hudbu nejsou úplně ideální. Tu ale my neděláme :-)). Obrovský přínos pro práci je v tom, že dokážete rozpoznat zase nové a nové detaily v nahrávkách. Bodejť by ne, když mrchy stály 10x víc, než naše první Rolandy !

Samozřejmě také vás napadne chuť zase všechno přemíchat. Ach jo ... to je nekonečný příběh:-)

Postupně dáváme za pravdu ověřeného faktu velkých zvukařů, že dobrý a perfektní mix se liší právě ve velkém množství detailů. Takže už máme super bedny, tak už "zbývá" jen vše skvěle nahrát v geniálním aranžmá a výsledek musí být vždy ten nejlepší, že jo:-)