CRAZY DOGS - ROCKNROLL JAK BEJT

on 20 listopad 2018

Myslím, že napsat pár řádek o kapele CRAZY DOGS není povinnost, přestože v kapele hraje plno našich velkých přátel, příp.dřívějších spoluhráčů, ale je to zejména z důvodu, že jim to hraje fakt sakra dobře!!! Rocknroll v jejich podání zní přesně tak, jak má. Neskutečně dobově zvukově, stačí zavřít oči a jste jak v nějakém klubu v 50. letech.

Pravidelně navštěvuji jejich koncerty, ponejvíc v Hudebním klubu Palmovka, kde je jejich "domovská" scéna. Jednak kvůli fajn setkání a prostor pro pokec o muzice, ale také i pro velkou energii, která při jejich hraní z podia doslova stříká. Kapele vévodí bratři Konopíkové. Medard - excelentní a zřejmě náš nejlepší kytarista moderní country a taky skvělý zpěvák a šoumen no a vzadu u bicích Pavel - jistota v rytmice. Oktet dále tvoří basa-Jirka, piano-Soňa, saxofon-Vilém, kytara+zpěv-Liam, zpěv-Markéta, zpěv-Karel. Co jméno, to super muzikant. A tím "super" myslím opravdu super....přeci jen, už něco za ty roky u muziky poznám. Proto rocknroll v jejich podání zní tak dobře. Podle mě je to jednoznačně nejlepší revival u nás. O tom svědčí i napráskaný kalendář hraní.

Koncert super rozjíždí instrumentální pecka Tequilla a po ní přichází smršť svižných rocknrollových klasik, kdy exceluje zejména Medard. A po první sérii přichází "ozdoba kapely" Markéta (přesně takto jí uvádí Medard). No a její první píseń,a zároveň první z mnoha vrcholů večera,  je mega hit  La Bamba ! Kapela hraje jeden hit za druhým. Pak kapela i zvolní, např.u Blue Moon, kde opravdu skvěle vynikne hlas Markéty. Po chvíli ale přijde na řadu se svým setem mladík Liam a na podiu  se znásobí energie. Liam kapelu velmi obohatil a jeho styl a projev dá vzpomenout na zlaté časy pravého Rocknrollu. Ovšem to už sálem zní tóny Vesmírné Odysey... a jak dozní, rozvíří kotle Pavel a poté vtrhne na podium král...Elvis Presley. Neskutečné, v bílém kostýmu, jako kdyby si odskočil z jeho slavného koncertu v Las vegas a jako i tenkrát fanynky šílí... a začíná tak další z vrcholů... Elvis to rozjede v plné parádě a dalších několik pecek je jen jeho. Je neskutečné pozorovat, jak je všechny hraní baví. Navíc pestré dobové kostýmy (a pozor - i nástroje ! ) dotváří reálnou kulisu minulého století. Lidé je nechtějí pustit z podia, fotí se s nimi a následuje nášup přídavků. Dojde i na nesmrtelný hit kapely Shadows "Apache".