Komentář, který se nečte nikomu dobře. Pak je často slyšet povzdechy typu: Co mohu udělat, aby to hrálo? Není to pomalý? Nedají se nějak nabrousit kytary? Nemá to zpěvák přezpívat? Nezní ty bicí moc uměle? Tak asi každý teď očekává odpověď …“hele, musíš udělat to a to a ono se to pak …“A to jsem si často myslel, že když se povedla skladba X, tak
stejný principy budou fungovat i ve skladbě Y. Jako bedlivý čtenář KLF manuálu musím potvrdit, že to bohužel nefunguje. A je asi správný, že nemůže existovat jedno řešení, který by všichni dokola kopírovali a flákali všude. Nebo na to máte někdo recept? Taky jste přemýšleli, proč některé kapely, muzikanti zní desku od desky vždy jinak (U2, Bowie) a některé naopak pořád stejně (AC/DC, Katapult) ? Já, jako milovník australanů, jsem na jejich koncertech byl vždycky fascinován, jak Yangus přesně vystihne, co v té pecce hrát. Zkrátka jinou kytaru do toho nevymyslíš. Je s podivem, že někdy prostě vycítit kalkul na 100 honů, že daná kapela chce reinkarnovat svůj dávný úspěch, tak uvaří stejný dort a je to ... nuda ! jasný, že nemůžu házet všechny do jednoho pytle, zkrátka někdo to jinak třeba neumí. Když se podívám, kolik hitů vzniká na klasický libozvučný čtverc C-G-Ami-F, tak jsou toho tuny. Na to udělal povedenou píseň už Voxel (odkaz na Youtube). O to víc obdivuji, především u zahraničních produkcí, jak dokážou tenhle čtverec v aranži dokonale zamaskovat, zkrátka basa nehraje základní tóny, kytara, klávesy u nich nehrajou základní akordy a jen se toho čtverce lehce dotýkají. Jasně, že u toho táboráku to pak zahrajeme zjednodušeně v tom čtverci. No a pak to někdy bejvá ta nuda :-)
Nuda či nenuda bývá často obrazem či odrazem toho, při jaké náladě či nenáladě píseň vznikala :-)