Již mnohokrát jsme s kolegy, přáteli či známými, vedli debatu o tom, jak to, že děláme muziku takto ve dvou. Proč nás není víc resp.jaktože jsme takto intenzivně ve dvou...v porovnání s většinou případů, kdy člověk-muzikant dělá na muzice sám.Důvodů je celá řada...
Ten základní je skryt v naší dávné historii. Prostě jsme spolužáci ze základky a do muziky jsme se pustili kolem 18-ti a hned jsme dělali autorskou hudbu. A takto se to pak táhlo s námi dál přes mnoho kapel či projektů. Hudebně jsme se dost poznali a co se týče tvorby, názorů na muziku či hudebních představ to máme dost podobné. Ovšem oba jsme odkojeni odlišnou muzikou, takže do naší společné tvorby si tím pádem "logicky" neseme to svoje a tak se to vzájemně obohacuje. A jsme vůči sobě (myšleno v muzice) velcí kritici, samozřejmě kultivovanou formou. Někdy dost trvá, než se shodneme. A taky v pár případech jsme se i neshodli a píseň se "zahodila". Já osobně vidím jako takový "symbol" našeho vzájemného sladění a doplnění toto: vždy, když zkoušíme něco do nové písně a hledáme formu, co hrát a hlavně jaký zvuk kytary či kláves použít, tak vždy ten, kdo nehraje, tak vybere vždy ten správný zvuk tomu, kdo svůj nástroj právě má v ruce...
Ještě bych doplnil fakt, že za ta léta, co jsme spolu hráli v různých kapelách, tak jsme to byli většinou my dva, kdo tu muziku a aranže z největší části dělal. Někdo zkrátka jenom rád hraje v kapele a nebaví ho ve volných časech mimo zkoušky něco vymýšlet ale chápeme...někdo to má rád zkrátka nalajnovaný. A vůbec nejhorší jsou ti kolegové, kteří jen kritizují a sami většinou ničím nepřispějí k posunu. No ale to už je o jiné debatě (viz náš dřívější článek Muzikanti typu A,B,C) nebo o demokracii v kapele.
Tolik asi k tématu článku - Proč jsme dva. Prostě jsme se za ty roky tak sladili - muzikantsky i lidsky - že je nám takto dobře. Proto i Two Sense :-)