-
by two sense
-
on 11 únor 2019
Pak došlo (až po vojně) k zásadní změně...vzal jsem si úvěr a pořídil mega nástroj své doby...KAWAI K5. Možnosti nástroje zcela převyšovaly moje schopnosti s ním pracovat. Manuál v angličtině mi tehdy byl k ničemu. A vrchol všeho byl, že jsem si v něm omylem polovinu zvuků vymazal. Pak nám vykradli zkušebnu a Kawai zmizely v nenávratnu. Úvěr jsem ještě 2 roky poté splácel.
Pak uplynulo hodně vody až začal nový "music život" a hned s nástrojem ROLAND JUNO G. Parádní věc !!! To je nástroj, kterej jsem uživatelsky téměř absolutně vytěžil. Fajn zvuky, výbornej sequencer, příjemný hraní. Pro mne dodnes nedostižnej nástroj. Bohužel se mi pak už trochu "oposlouchal" a tak šel pryč.
Jelikož jsme měli dost zkoušek i koncertů a furt jsem někam musel piana tahat, tak jsem většinou vždy volil 5-ti oktávový nástroje.
Další kus byl KORG TR-61. Můj první Korg a dost velká spokojenost. Jen zvuky měly pořád tendenci mít hodně reverbu. Při nahrávání to bylo ke škodě, koncerty OK. Ale ovládání Korgu mne nebavilo.
Taky jsem chvíli měl legendární YAMAHA DX-7 vč.dokoupených asi 10 tisíc dalších zvuků. Ale nijak jsem ho nevyužil, snad jen jednou jsem něco s Yamahou nahrával.
Pak se ovšem naskytla nečekaná příležitost a velmi výhodně jsem pořídil KORG M50 se 7-mi oktávami a super mechanikou. Suverénně nejvíc profi nástroj, co jsem měl. Velká dotyková obrazovka na editace, velké množství zvuků, super cit při hraní. Vážily cca 30 kg (fuj) a musel jsem si k tomu vyrobit pevnej kufr za dost tisíc....a nevešly se do auta A i stojan trochu trpěl tou váhou. Už ten nástroj nemám-škoda ho.
Další nástroj, kterej jsem měl a jen chvíli byl KURZWEIL PC3 LE6. Velké zklamání pro mne. Tisíce zvuků, ovšem např. 300 nepotřebných stringů-smyčců apod.. Prostě většina nepoužitelnejch. A uživatelsky zcela nejhorší, co jsem kdy měl. Než jsem přepnul zvuk, tak půl písně bylo pryč A editace se většinou ani neuložily.
Velmi příjemnej byl celkem jednoduchej nástroj YAMAHA MO X6. 250 zvuků, vesměs fajn. Ovládání slušné. Jo, tyhle klávesy mne bavily. Ovšem neměly nic navíc, po čase mne nudily
Zkusil jsem i Nordy, konkrétně NORD LEAD 2X. Počáteční nadšení brzy vystřídalo zklamání. Pro live hraní zcela nanic, mikro display a přepnout zvuk na jinej trvalo šíleně dlouho. Výhoda editace v reálné čase díky množství knoflíků se ukázala pro mne jako velké úskalí. Zvuky neustále oscilovaly, najít druhý den ten samý zvuk bylo nemožné. A nezvykl jsem si ani na změnu charakteru zvuku při různě silném stisku kláves. Ovšem Nordy si určitě zase pořídím, ale jiný typ. Tento byl omyl, ale díky němu aspoň vím, že Nord má pro mne potenciál. Některé zvuky byly famózní.
V současnosti mám 3 klávesy. První z nich je ROLAND FA 06. Zajímavej nástroj, mnoho super zvuků, editace OK, kdybych měl víc času, tak ho vytěžím víc. Docela mne baví. A vypadá hezky
Další piano,co nyní mám je KORG KROSS. To je rarita. Nemá moc zvuků, ale ty co má, jsou dobrý. Váží jen 4 kg a pro rychlé nahrání čehosi či nějaké nápady je dostatečnej. Ovládání jednoduché, přepínání taky. Prostě v jednoduchosti je síla.
A poslední, co nyní mám a ne moc dlouho je Stage piano KURZWEIL SP76. Je to starší kus, má trošku vady na kráse, ale je to super piano. Co vím, tak má za sebou stovky koncertů a mnoho nahrávání. Ale zvukově je to neskutečnej nástroj. Piana, el.piana-super. A nádherné pad zvuky. Na něj cvičím a u něj tvořím.
Toť k mým piánům. Jinak občas používám i midi klávesy, ale ne moc často. Přes Arturii-zvukovou banku mám midi Behringera. Dá se tam najít super zvuk, ale mě to midi prostě moc nebaví. A ani zvukové moduly. Prostě potřebuji mít nástroj. A to maximálně uživatelsky přívětivej. Pár čudlíků a nic zbytečně navíc.